سرانجام سه راه سرگردان از سرگردانی نجات یافت و با افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید کاظمی- آیت‌الله سعیدی در این منطقه گره ترافیک جنوب شرق تهران گشوده می‌شود.

این طرح که براساس طرح جامع تهران و در راستای تکمیل رینگ داخلی شهر به اجرا درآمده‌است، ۲ محور بزرگراهی شهید کاظمی و آیت‌الله سعیدی را به یکدیگر متصل کرده و از طرفی منجر به توزیع ترافیک از شمال به جنوب بزرگراه نواب و آیت‌الله سعیدی می‌شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در این باره گفت: در ۲ سال اخیر تکمیل این بزرگراه در اولویت خاص قرار داشته و عملیات اجرایی پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح در طول بزرگراه در میدان جهاد و شکوفه به بهره‌برداری رسیده‌است.

احمد دنیا مالی افزود: هدف اصلی این طرح احداث حدود ۳ هزار و ۸۰۰ متر بزرگراه، حد فاصل سه راه نعمت‌آباد تا میدان جهاد بوده که شامل ۲ باند تندرو ۱۱ متری و ۲ باند کندرو ۹.۲۵ متری با فضاهای سبز و رمپ و لوپ و اتصالات مختلف است.

وی این طرح را شامل ۳ تقاطع غیرهمسطح میدان جهاد، تقاطع رضایی و سه راه‌نعمت آباد دانست.

دنیا مالی با اشاره به اهمیت ترافیک جنوب شرق تهران و لزوم ساماندهی آن اظهار داشت: میدان جهاد یکی از مهم‌ترین توزیع کننده‌های ترافیک در جنوب تهران است که در ۲ سال گذشته به بهره‌برداری رسیده‌است و تاکنون نقش این میدان توزیع ترافیک ورودی به پایتخت در ۲ محور شرقی و غربی بوده‌است.

بدین ترتیب ترافیک شمالی جنوبی تهران که از طریق بزرگراه‌های نواب و جوانه به سه راه‌نعمت‌آباد می‌رسد، در مسیر بزرگراه شهید کاظمی قرار گرفته و با تقاطع غیرهمسطح به اتوبان قم متصل می‌شود.

مشخصات فنی

طرح تقاطع غیرهمسطح شهید کاظمی با توجه به احداث پل رفت و برگشت، روی اتوبان شهید کاظمی و لوپ‌های مربوطه سبب شده مسیری حدود ۵ کیلومتر راه جهت دسترسی به جاده‌ ساوه و بزرگراه شهید نواب و در نهایت فرودگاه امام خمینی کوتاه‌تر شود. همین امر در کاهش بار ترافیکی و زمان تردد تاثیر بسیاری دارد.

این طرح شامل یک پل با سازه بتنی و عرشه بتنی و با سامانه تیر بتنی پیش ساخته در ۴ دهنه به طول هر دهانه ۲۱ متر و طول کل عرشه ۸۶ متر و ۲ لوپD ،C به طول هر کدام ۳۰۰ متر و عرض ۹ متر و خاکریز شرقی و غربی پل به طول کل هزار متر است.

همچنین یک پل رمپی E دارای سازه بتنی و عرشه بتنی پیش ساخته و با ۱۸ دهانه که هرکدام به طول ۲۲ متر و طول کل عرشه ۳۸۶ متر و عرض ۹ متر دارای ۲ خاکریز در طرفین پل که بزرگراه آیت‌الله سعیدی را به نواب متصل می‌کند.

کد خبر 53621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز